Då var allt klappat och klart

Sista dagen, sista tentan, sista ångesten... så kunde man väl närmast beskriva mina känslor imorse, ja även igår kändes lite så. Det enda som återstod av ubildningen var den praktiska tentan, och den var fasad av många i klassen. För min egen del så var det mest PNF-delen som jag kände inte riktigt satt som den skulle, palpation, inspektion i vila och rörelse och specifika tester tyckte jag satt ganska bra.

Vi var indelade parvis i två grupper, den ena gruppen gjorde tentan igår eftermiddag och resten skulle göra det idag. Jag parade ihop mig med Katla, vi har ju funkat som ett radarpar redan sen steg ett och det kändes bra att ha någon man jobbat med innan som tentapartner. Det var många som hade full panik igår, men jag fick ganska tidigt besked från Anette att hon klarat tentan och lite senare på kvällen även av Anna som sa att det var inte så tufft som man kunde förvänta sig. Allt är ju relativt...

Jag kan utan omsvep erkänna att det var med blandade känslor man begav sig till skolan imorse och saken var inte bättre av vetskapen att an var först ut idag. Väl på plats så märker jag att till och med Katla är aningen nervös och det tillhör inte vanligheterna! Vi kom överens att jag skulle börja och det var väl lika bra att få det hela överstökat, och ungefär en halvtimme och en massa blackouter senare så hade man kämpat sig igenom alla delmoment.

Då var det dags för mig att agera patient och jag kan säga att det var en lång halvtimme jag fick vänta på besked om jag blivit godkänd eller inte... Det var det dock värt efter beskedet om att man klarat tentan! Nu återstår två saker innan certifieringen är helt klar, en fallstudie och företagspraktik. Någon som känner sig manad att agera studieobjekt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0