Aaahhhh... sköna ledighet!

Äntligen ledig! Det känns som en evighet sedan jag hade något som liknade en ledig helg... det var typ fem eller sex veckor sedan. Jag har dock hunnit med en del saker innan jag var ledig från jobbet. I torsdags var jag iväg och dömde seriefinalen i D2 mellan Landskrona och Palmstaden. Landskrona var bra, men samtidigt så kändes det lite som Palmstaden gjorde dom bra också. Min insats då? Den kändes okej, men samtidigt kan jag säkert höja mig ett par klasser. Samtidigt ska man komma ihåg att det inte går att bjuda på show och vara rolig jämt, det klarar inte ens en artist av Markoolios kaliber...

Fredagen innehöll ännu en innebandydömning, men det var inget att hänga i granen. Den enda härliga känslan i fredags var nog när klockan blev tre och jag kunde för första gången på 32 dagar lämna jobb med vetskapen att jag inte behöde gå dit dagen efter. Skönt.

Vad gör man då med en ledig helg? Tja, jag passade på att ta en tur till Köpenhamn i lördags och på vägen hem lyckades jag naturligtvis hamna vid Bella Center och en massa avspärrningar och AFA-pack. Lyckades dock trassla mig ur det hela ganska smärtfritt. Läste sen att aktivisterna fått sitta en massa timmar på kall asfalt och en massa annat trams. Lika gott åt spånen, har man inget bättre för sig än att störa ordningen så ska man fanimej smaka lite batong och bli förnedrad på offentlig plats...

Resten av lördagen spenderades i soffan framför en massa TV-sport.

Idag fick jag rycka in och döma två ungdomsmatcher fast jag hade andra planer för dagen, men så är livet ibland, man får bara göra det bästa av det hela. Käkade en god chili-räkröra när jag kom hem och den ska definitivt göras fler gånger för den var supergod! Fredde kom förbi och vi kollade på AIK- Malmö på dumburken och sen kom vi fram till att vi skulle äta något trevligt. Sagt och gjort, lite spånande om vad vi skulle äta innan vi bestämde oss för kinamat Jag tog Szechuankyckling och hajfenssoppa. Smarrigt värre... Nu sitter man här i något som bäst kan beskrivas som matkoma och är belåten med en trevlig helg i ledighetens tecken.

Imorgon: åter till verkligheten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0