Var är vår vår?

Nu ger jag snart upp hoppet på att det ska bli vår... Först är det kanonfint väder på söndagen med temperaturer upp äver 10 grader, ni vet så där riktigt vårmysigt, och sen på måndagen så börjar det fanimej att snöa. Snöa!! Och inte nog med det, det snöar skitmycket. Och blåser. Skitmycket.

Jag verkligen kände i söndags att nu är det minsann vår på gång! Vad gör naturen då? Pekar finger och flinar en rakt upp i ansiktet. Man borde väl vara van, men nu när det snackas så mycket om växthuseffekten och global uppvärmning så kan man ju undra om det verkligen är sant. Det inte särskilt varmt just nu. Eller torrt.

Jag hade väl kanske kunnat känna att det kvittade om det kom ett tunnt lager vitt puder som la sig på marken, men nu snackar vi om enorma mängder snö som lagt sig. Och jag som medvetet lät bli att tvätta min bil i söndags eftersom dom två senaste gångerna jag gjort det när det varit fint väder så har det blivit pisseväder i en vecka efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0