Ombudsgalan och Staffanstorp är en förort till Malmö

Sitter här Globe Hotel i rum 955 och försöker sammanfatta dagen galenskaper. Upp tidigt som fan för att åka kommunalt till Malmö C för att där sedan hoppa på X2000 mot Stockholm. Försökte sova ombord på tåget men det gick sådär... Hann dessutom bara slänga i mig ett glas apelsinjuice efter Freddes 25-årspartaj igår och var därför ganska utsvulten vid ankomsten till den Kungliga huvudstaden.

Väl på plats på Globe Hotel så bjuds det på lunch som bestod av ett torrt kycklingspett som man motvilligt fick käka upp eftersom man kände sig som en oälskad och utsvulten somalier. Men eftersom man visste att det skulle bli bra käk senare på kvällen så klagade man inte.

Efter den torftiga lunchen så var det dags för lite information från Svenska Spel som inte var direkt intressant och när det var dags för grupparbete så smet jag ifrån eftersom jag tänkte gå på Hovet och se AIK-Malmö Redhawks. Jag gick till biljettkontoret och köpte en biljett och när jag kom fram till min ingång så vängde bussen från Malmö in samtidigt! Superbra tajmat. Matchen i sig var ingen rolig historia där Malmö vann trots att man spelat pissedåligt i 55 minuter. Att Byström får förtroende från tränarna är fanimej ett stort jävla mysterium. Inne på alla tre baklängesmålen utan åtgärd från herrarna Bendelin/Simensen. Dåligt...

Som om det inte var nog att Malmö spelade dåligt så var det ett par rötägg från Gnagarklacken som ville över och jiddra med oss så ordningvakterna hade fullt upp. Lagom kul för oss som inte skulle med bussen sen. Blev lite av ett gatlopp, men allt gick bra.

Hann precis upp om på hotelrummet för att svida om innan brandlarmet gick på tionde våningen. Någon klåpare hade strukit sina kläder och släppt ut röken in korridoren så larmet gick. Bravo!

Efter många om och men så kom jag till sist ner på Ombudsgalan där jag skulle sitta vid bord 47, som senare skulle visa sig vara ett Skånebord. Lomma, Hörby och Malmö var reprensenterade. Menyn för kvällen bestod av följande:

Kvällsmeny
Löjrom och stekta blinier med gräddfil, gräslök och citron.
Santa Helena, Sauvignon Blanc, Chile

Huvudrätt
Svampfärserad kyckling med pancetta, serverad med potatis- och polentakaka, rostad paprika samt tomatsky garnerad med färsk spenat och syltad rödlök.
Santa Helena, Cabernet Sauvignon, Chile

Kaffe & Dessert
Pannacotta med tre smaker; Kokos, ingefära och citrongräs, serverad med ananassallad.
Santa Helena, Late Harvest, Chile

Som ni kan utläsa av det så var det en riktig ordenligt god galamiddag vi fick samtidigt som idel kändisar uppträdde och delade ut diverse priser. Vi blev roade av konferencierna Pierre Jonsson och Tommy Wahlgren samt artisterna Måns Zelmerlöw, Sanna Nielsen och Marie Picasso. Alla dessa artister sjöng dessutom live på efterfesten.

Precis när efterfesten ska börja så dyker ett bekant ansikte upp framför mig och där står ingen mindre än en f.d. Stanstadspelare, som för säkerhets skull skall förbli anonym och undrar vad jag gör där. Efter en del skitsnack och skvaller så garvar vi båda gott och äntrar dansgolvet. Efter en Vodka Redbull och två glas vin tackar jag för mig och beger mig, via korvutdelningen, upp till mitt kära hotellrum där jag nu skriver dessa rader.

Kort sagt kan man säga att det har varit en trevlig kväll med en massa kul folk och imorgon blir det hemresa och förhoppningsvis förlöper den utan några större problem.


Kommentarer
Postat av: DEN stanstadspelaren

haha staffanstorp är ingen förort till malmö, tack för en trevlig kväll hoppas ni kom hem väl själv hade men inte allt för låångt=)Ha det kalas

2008-01-29 @ 21:18:25
Postat av: Anonym

Vilken jävla fräckis att dra på matchen det ville jag också men då hade de nog märkt det = )

2008-01-30 @ 14:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0