Extremt väder

Vaknade klockan sju av en jäkla knall som lät som åska men ändå inte. Yrvaken som man var så hade man inte riktigt koll på läget, men samtidigt så är åska i december ganska så osannorlikt kan man tycka. När jag en halvtimme senare var vid mina sinnens fulla bruk så kunde jag konstatera att det hade varit ett jättelikt blixtnedslag ute vid Arlöv.

Vid denna tidpunkt så var det klart väder ute och cirka sex plusgrader. När jag sen skulle lämna busfröna så började det regna och temperaturen föll till två plusgrader för att övergå i snöblandat regn. Hann knappt hem innan det ändrade sig till ett ymnigt snöfall.

Så nu sitter man här samtidigt som snön vräker ned och undrar vad det är som händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0