Segersnack

- Kevine Srbine!
Hela laget om Kevin i omklädningsrummet efter matchen

- Toni Valle är nog en av turneringens bästa spelare.
Klaus Koskela, IFF:s domarchef under VM, om allas vår egen Toni.

- Ni brukar vara glada efter matcherna oavsett resultatet, men idag lät det som om det var någon som var väldigt glada.
Stefan Kratz, IFF, om stämningen i omklädningsrummet som tydligen hördes ända upp till pressrummet på andra våningen.

- Vi spelade som vanligt men vi fick äntligen utdelning på alla våra chanser.
Boban Stojanovic, som för övrigt gått ner tre kilo under turneringen, om kvällens match

- Det går inte att beskriva detta med ord just nu... En historisk händelse som inte kommer glömmas i första taget.
Robert Latkovic

- Kanske en vanlig seger i innebandysammanhang, men en stor seger för Serbisk innebandy!
Dejan "Ganja" Gnjatovic

- Det är som en dröm som slog in, då jag var med och startade upp innebandyn i Serbien. Jag är väldigt stolt!
Damir Bakonic

- Jag är väldigt, väldigt nöjd med att få göra en sån här sak på ett sånt här stort evenemang.
Alexander Silvert-Mitrovic, hattrick-skytt mot Georgien.

- Jag är besviken med min insats, men det är en enorm laginsats och jag är väldigt stolt att vara en del av detta laget. Detta är inga lagkamrater, utan vänner för livet!
Najdan Vuckovic, målvakt.

- Jag kan inte vara en stoltare kapten!
Toni Valle

- Jag var väldigt förväntansfull eftersom detta var min första match, och det var underbart att se vår lagmoral idag trots två förluster tidigare under turneringen.
Misa Kapetanovic

- Det bästa i matchen var ju när den "italienska" kombinationen hittade varandra så det blev ett snyggt mål.
Predrag Veljovic, om sin smörpassning till kapten Valles ena mål i slutet av matchen.

- Han gör ju så jävla många mål så jag också var tvungen att köpa ett Fat Pipe-blad.
Robert Latkovic om Toni Valles målsinne.


- Vad ska jag säga? Jag kan inte beskriva vad jag känner över killarnas insats. Detta är bara början på resan.

Dragan Antic, stolt förbundskapten.


- Det kändes inte som vi spelade ut för fullt. Vi kan bättre än så här.

Perisa Puric


- Jag var så laddad så jag glömde ta av mig den...

- Marko Petrovic, som spelade hela matchen med sin spelarackreditering under tröjan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0