Ödestisdag

Usch, då har dagen kommit som man fasar för! Derby ikväll mot bönnerna från norr, och där en seger är absolut nödvändig om det inte ska bli allsvenskt spel i Malmö Arena i höst. Det är med skräckblandad förtjusning man ser fram emot denna match. Rögle har dessutom ett stort psykologiskt övertah på Malmö då man vunnit samtliga matcher i år och vem kan glömma det senaste debacklet mot Rögle?

Det är lapp på luckan sedan ett par dagar och den som vill tjäna en hacka på att sälja sina biljetter för att istället se matchen på tv lär ju göra det. En snubbe som satte in en annons på blocket i lördags fick 2000 kronor för sin biljett som hade kostat honom 180 kronor. Han fick dessutom ungefär 40 samtal i rad om biljetterna, och hade han bara varit smart nog att sälja dom på Tradera så hade han nog kunnat få det dubbla för dom...

Själv tillhör jag en av dom som inte fått tag i biljett, men jag är inte beredd att hosta upp ockerpriser för att se matchen på plats, utan jag tänker följa matchen på tv. Skulle det nu vara så att drömscenariot skulle slå in med Redhawksvinst ikväll samtidigt som Leksand och Brynäs spelar oavgjort så har jag ju inte så långt till segerfirandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0