Bye bye Bya och ett par till

Sådärja, då kan man åtminstone glädja sig till att ett par spelare inte fått sitt kontrakt förlängt eller helt enkelt fått det uppsagt. Lasse Pirjetä som först höjde våra förväntningar för att sedan bara glida omkring och loja är borta till nästa säsong och Andreas Byström fick sitt kontrakt uppsagt. Allt detta enligt Sydsvenskan, där man även signalerar att Jyrki Välivaara är på väg bort.

Personligen skulle jag vilja se ett par av Malmös egna juniorer bli uppflyttade samtidigt som man behåller Henrik Karlsson i målet. Jani Hurme har jag inte mycket över för sen hans KS-fiasko. Bryt hans kontrakt och ta in någon ung, hungrig svensk målvakt som t.ex. Robin Rahm från Borås.

Gällande tränarna så tycker jag inte det är bra att sparka igen, då både tryggheten och kontinuiteten behövs, men om Bobo Simensen försvinner så hade jag inte legat sömnlös över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0