Malmö Tropikmässa

Då var det dags för dagen man sett fram emot ett bra tag nu bara för att snabbt inse att det skulle sluta i besvikelse. Överlag så fanns det nästan inga djur på mässan om man jämför med tillbehör, och av någon underlig anledning så var giftormar helt plötsligt inte välkomna på mässan. Detta gjorde att det var ganska glest mellan borden och jag tyckte inte det var särskilt mycket folk på plats.

Trpoikmässorna har varit bra alla andra gånger jag varit där och det kan väl knappast bero på att det inte fanns giftormar att folket uteblev? Normalt sett så brukar man få en eller annan wow-upplevelse men idag var det bara tråkigt. Inte ens den normalt stora andelen majsormar i alla dess färger fanns på plats. Det enda jag hittade av intresse var Reptilcenters Kungspyton, men dessa var endast som ögongodis.

Nä, usch, ju mer jag tänker på det desto mer besviken blir jag över att det knappt fanns några djur där! Det får bli skärpning från Tropikhusets sida om denna annars så uppskattade mässa inte ska gå i graven. Annars så hjälpte jag till med att dela ut flyers för Repti.net och SKHF. Förhoppningsvis leder det till någon ny medlem.

Efter mässan så var jag uppbokad att hålla föredrag på SKHFs möte, och det handlade om Rosenboor. Min uppfattning var att det uppskattades. Efter mig så äntrade Leif Westrin scenen för ett intressant, om än lång, föredrag om Greklands herpetofauna. Ett klart tänkbart resmål för semester och lite herpletande.

Hittade jag själv något på mässan? Njäe... Jag hämtade min Bahia de Los Angeles-hane som Sonny hade vänligheten att frakta ner från Ronny Levin, som i sin tur hade vänligheten att plocka hem den till mig från Snake Day i Holland. En riktigt snygg hane som kommer bli ett tillskott i samlingen. Jag köpte ännu en Kungspytonhona som väger strax över 1500 gram, men hon var förbeställd och hämtades således bara på mässan. Det enda som köptes på mässan var en burk syrsor till Leopardgeckosen och lite korkbark till mina terrarier.

Dock gick jag på mässan då jag sålde mina två Smaragdboahonor till en dansk och fick hyfsat bra betalt för dom. Aldrig fel med lite extra pengar på banken om man hittar något skoj.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tråkigt att du blev besviken över mässan. Hoppas du haft en bra helg. KRAMAR Kotten! oj vad längesedan jag använde det hehe

2007-10-29 @ 22:49:41
URL: http://pinkflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0