Helvetes jävla skit

Pysslade om djuren igår på kvällen och upptäckte till min fasa att fyra av mina Rosenboor var nerlusade med kvalster. Misstänkte direkt vem som var smittkällan till det och mycket riktigt så var det Kungspytonhonan jag köpte från Terrarieservice. Eftersom han har gjort sig känd för att sälja infelterade djur så kollade jag henne extra noga men hittade inget sp jag trodde inte det var någon fara. Så fel jag hade...

Det tråkigt är att jag satte in min het Piebald-hane till honan för parning och nu har han ju naturligtvis också fått skiten. Fick skadereglera hela kvällen och tur i oturen så verkar dyrgriparna och rariteterna ha klarat sig. Jag måste dock sanera hela rummet för att vara på den säkra sidan så nu letar jag alternativ. Har fått tid hos veterinären på tisdag så då får jag förhoppningsvis Ivomec utskrivet så jag kan påbörja en kraftigare behandling.

En sak är i alla fall säker - Terrarieservice är härmed svartlistat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0