Äntligen

Efter sju sorger och fem bedrövelser så har vi äntligen något som kan kallas för fint väder! Jag var i det närmaste lyrisk när jag kom ut idag och fick syn på en klarblå himmel med en strålande sol. Dessutom blåser det, i alla fall om man mäter med Malmöistiska ögon, knappt. Ända sen jag kom hem från Gambia har det varit grått, mulet, trist och det har liksom varit som att leva i ett gigantiskt tomrum av depression. Antingen är det bra väder eller så kan det vara dåligt väder, inga jävla mellanting.

Hoppas detta håller i sig för det känns som en skön vårdag i luften. Sånt gör mig på gott humör för när det är vår så blir det snart sommar. Jag vet att det bara är december just nu men det behöver väl inte hindra någon att drömma sig bort väl?

På tal om att drömma sig bort så känner jag att det börjar rycka lite i min resenerv nu så det är väl till att börja planera lite, eller åtminstonde sondera terrängen inför nästa år. Frågan är ju bara vad man ska satsa på... eller ska man säga vart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0