Trelleborg by night

Knäet höll! Det var ju med blandade känslor man gick in på plan igår i Söderslättshallen i mötet mellan Palmstaden - FC Helsingborg, och många tankar hann flyga igenom skallen. Kommer knäet att hålla? Blir det en bra match? Kommer Sabina göra mål? Kommer Alex att vifta med armarna och tycka att 30% av alla situationer är slag? Jag gör det enkelt för mig och svarar "ja" på alla frågorna, även om man kan diskutera procentsatsen på hur många gånger Alex tyckte det var slag.

Det kändes ganska skumt när man inte visste hur pass mycket påfrestning man kunde utsätta knäet för så man fick ju gå lite på halvfart ibland. I det stora hela kändes det bra även om jag var öm i tredje perioden. En annan kul sak var att Sabina hade den där glöden i ögonen igår och gjorde nog sin bästa match i år, i alla fall som jag dömt, men även Beverly ska nämnas eftersom hon gjorde ett par monsterräddningar när matchen stod och vägde. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0