Malmö Redhawks - Rögle BK

Då var man tillbaks efter en lååååååång frånvaro på bloggen, men så är det när man har en massa annat att göra! J20-säsongen närmar sig och idag var det dags för en träningsmatch mot Rögle. Jag missade tyvärr första perioden eftersom jag hört att matchen skulle börja 12:00, men den började 11:00.

Malmö tappade 2-0 till 2-2 i sista perioden och det var resultatet av att spela box för många gånger. Tyvärr måste jag än en gång såga domare Parastatidis för hans insats, då han ständigt visar prov på bristande spelkänsla. Han släpper solklara utvisningar och plockar en massa konstigt som ingen begriper eller så blåser han av mitt i ett friläge när det borde vara en avvaktande utvisning.

Nåväl, det var trots allt en träningsmatch och man får ta det för vad det var. Malmös lag innehöll mängder med gallerspelare och det var många okända ansikten för mig. Man stod dock upp bra för varandra och skapade massor av chanser men missade lite för mycket och hade en del oflyt, samtidigt som Rögle tog till vara på sina chanser man fick. Dock imponerade inte Rögle på mig och jag tror att man får en ganska så jobbig säsong.

Lite matchbilder:


Sebastian Dyk drar en Röglespelare


Malmö har precis gjort 2-0


Måljubel kan man aldrig se för mycket av!


Roger Olsson


Med tungan rätt i mun...


Kim "Kungen" Runermark


En näve tröja...


Fabian Sivnert


Med dryga åtta minuter kvar utbröt inte mindre än tre slagsmål samtidigt












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0