Don't underestimate the power of the K side

Eftersom jag visste att vi inte skulle få besked via SMS på den senaste tentan så kunde man åtminstone svara normalt när den ringde denna veckan. Dock så var det resultatdags igår och jag kände att det kunde vara på gränsen om jag klarat den eftersom tentan som var lättare än vad den kunde varit. Men man är ju en sann pessimist.

Jag visste med säkerhet att jag hade fel på en fråga eftersom jag hade lämnat den blank, men hjärnan var lika blank som svarsraden när jag skulle komma på vad morbus Bechterew var för sjukdom och hur debuten kom. För alla er som inte heller har den blekaste så är det pelvospondylit, d.v.s. en autoimmun sjukdom som debuterar smygande. Så är det med det.

Resultatet då? Jodå, tentan klarades av utan problem! Det enda jag reagerade över var att jag hade i stort sett full pott på det jag kände att jag inte kunde och ganska dåligt på sakerna jag trodde jag skulle ha rätt på. Nåja, man ska väl inte vara otacksam... Det var tenta nummer fem av sex som jag fixade nu, och allt som återstår mellan mig och certifieringsprovet är den gigantiska anatomitentan som går av stapeln den 24/11.

Nu gäller det bara att plugga på och försöka få allt att sitta. Ursprung, fäste och funktioner... bara lite över 100 muskler, lika många skelettdelar plus lite leder och fogar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0