Debuten får vänta

Jaha, det var ju lite snopet att jag inte ens blev uttagen till helgens match mot Bara. Jag är både missnöjd och besviken på det, men jag kan ju inte göra något åt det. Inte för att jag skulle startat matchen, men jag hade definitivt räknat med att få sitta på bänken. Mitt missnöje beror till stor del på att jag var den enda målvakten som tränade förra veckan när det var spelledig helg, och Månsson var inte ens där idag och trots det så är det han och Linde som blir uttagna.

Det låter kanske bittert när jag klagar så här, men jag är inte där för att vara någon utfyllnad. Jag hoppas verkligen att jag får en motivering till detta, och händer det fler gånger så kommer jag garanterat att ta upp det själv efter träningen. Även om tränarna vill låta Månsson stå innan han ska iväg så kan han väl åtminstone visa sig nere på träningarna.

Sen när jag ändå är igång med att klaga så kan jag berätta att Canadiens målvaktsutrustning suger fett. Ok, tröjan och västan var väl någerlunda ok, men byxorna kommer jag nog aldrig använda igen. Det får bli mina gamla hederliga Unihoc, i alla fall när det vankas match. Jag fick även min hjälm söderskjuten idag, och naturligtvis så hade jag glömt min reservhjälm hemma... Ett sidospänne fick sätta livet till när jag använde huvudet för att rädda ett skott, så nu blir det att leta reservdelar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0