Omtumlande dagar

Jag skulle egentligen skrivit här redan i torsdags efter min fysiologitenta, men eftersom jag var aningen jetlaggad samt ruskigt irriterad för att tentan gått åt helvete så struntade jag i det. Jag menar, hur kul är det att plugga som en galning i två veckor för att sedan få in en tenta där man i princip bara kan svaret på sitt eget namn på dom två första sidorna?

Det var en sjuk känsla av att sitta där och stirra på pappret och veta att man sett termerna någonstans i texten men inte hade en aning om var och definitivt inte svaret på frågorna. Här får man beskedet på att rörelseapparaten samt nervsystemet är det viktigaste att kunna, och så kommer det frågor på något helt annat... På två sidor dessutom!

Det var väl bara att bita i det sura äpplet, eftersom jag redan räknat med att göra en omtenta så var det bara att köra på, och svara på vad man kunde och på så sätt få till en slags skadereglering. Mitt pluggande kunde ju varit bättre, men samtidigt är det ju bara mitt egna ansvar. Trots det så stod det helt stilla när det gällde Cytologi och hyalint brosk.

Besviken över min egen insats, och att jag inte pluggat mer, så lämnade jag in provet och ställde in mig på att bestämma datum för omtenta. Det var ett par till i klassen som definitivt inte heller mådde särskilt bra över sina tentor och stämningen var dämpad. Efter tentan så var det massage av framsida ben, vilket var helt ok ända tills adduktorerna skulle masseras, för det var direkt oskönt.

Igår var jag fortfarande öm där, så pass mycket att jag inte kunde ha nycklar i byxfickan, och på fredagsprogrammet stod - just det - mer massage av framsida ben. Ryktet gick dessutom att resultaten från tentan skulle komma under dagen så man var ju lagom upphetsad på att få sin fredag förstörd. Förmiddagen ägnades åt att plugga in nya detaljer i muskel- och skelettsystemet inför kommande anatomitenta.

Väl framme vid massagepasset efter lunch så började jag massera och min fotmassage tog emot med en stort leende. Själv var jag lite mer tveksam till behandlingen eftersom jag är sjukt kittlig. Det visade sig att det inte var så farligt, och faktiskt ganska skönt när jag väl låg på britsen själv. Samtidigt som jag låg och fick massage på låren och adduktorerna så damp tentaresultaten in. En olycka kommer ju sällan ensam, men det behöver ju inte komma busslaster av dom.

Döm om min förvåning när jag tittade på pappret Saara höll fram, och såg följande:

Kevin Prahl     44p     G

Jag trodde det hela var ett dåligt skämt och visste inte hur jag skulle reagera, men tydligen så hade jag klarat tentan. Helt jävla ofattbart egentligen och jag tror inte att jag fattat vad som hänt riktigt än.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till tentan.. Duktigt gjort!!!

2008-05-17 @ 20:28:16
URL: http://www.pinkflower.blogg.se
Postat av: Bratislava 2008

Bravo Srbine...

2008-05-19 @ 13:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0