Jackpot i Palm Springs

Trots missen i El Capitan imorse så hade jag bestämt mig för att ta en tur till ikväll och jag hämtade upp Rich och sen mötte vi upp Tony Lanzi i Corona för att bege oss mot olika kända lokaliteter. Vi började kvällen i Verbenia där vi nästan direkt hittade en San Diego Gopher Snake (Pituophis catenifer annectens) i ganska hyfsad storlek. Han var måttligt road av intresset vi visade och visade själv prov på en del teaterkonster. Det var s-ställning, väsande och utfall mot oss. Kul värre, men vi tog ett par bilder och släppte iväg honom.

image174
San Diego Gopher Snake (Pituophis catenifer annectens)

Nästa orm vi hittade blev jackpoten då vi hittade en perfekt Rosenboahane på Tram Road i Palm Springs. Ni kan inte ana glädjescenerna som utspelade sig där.

image175
Rosenboa (Lichanura orcutti) "Palm Springs"

image176
Rosenboa (Lichanura orcutti) "Palm Springs"

Tredje fyndet för ikväll blev en liten fin Longnose Snake (Rhinocheilus lecontei) med mycket rött i sig och han var väldigt lugn att fotografera.

image178
Longnose Snake (Rhinocheilus lecontei)

Övriga fynd blev en padda och en groda. Jag har inte artbestämt dessa än men det kommer väl... Skallerormarna lyser fortfarande med sin frånvaro, men vem bryr sig om det när man hittat sin första Rosenboa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0