El Capitan sviker mig igen

Idag var det uppstigning tidigt för att bege sig ner till San Diego-området, närmare bestämt Lakeside där jag skulle möta upp Ray för att ta en tur till El Capitan och herpa lite. Först var det dock frukost på Dennys där jag skulle ha min Steak Omelette, men den hade man tagit bort från menyn till min besvikelse så det fick bli något annat.

När vi testade El Capitan förra året var det snustorrt, men jag hittade en stor Gopher Snake. Enligt Ray så brukar det finnas massor av skallror och annat, men vi har inte hittat något av det. I år såg vi massor av ekorrar och kaninungar som är perfekt mat åt ormar.

Trots en massa ansträngningar så hittade vi inga ormar i år heller, utan det närmaste vi kom var ett öms från en stor Crotalus ruber, men tyvärr hittade vi inte ormen. En massa olika ödlor hittade vi dock så resan var inte helt åt skogen. Jag har dock inte orkat artbestämma dom så det blir ett framtidsprojekt. 

Bilder kommer senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0