Nu är det klippt igen

Ahhh... Vilken underbar känsla! Det var alldeles för längesen jag klippte mig men nu är jag än en gång nyklippt och fin. Dessutom ser man lite mer presentabel ut nu än innan när man gick omkring med en rysk pälsmössa på skallen. Det gick så långt som att jag funderade på att raka skallen helt men med tanke på vädret är som det är i samband med att jag inte har den blekaste aningen var min trimmer tagit vägen så avstod jag från den planen. Dessutom så ville jag inte lägga 600 kronor på en ny trimmer.

Annars har det mest varit same old, same old idag, det vill säga jobb. Ett sedvanligt fredagseftermiddagspass stod på menyn och det hände väl inget uppseendeväckande idag heller. Det mest märkbara är väl att man säljer tonvis med julfrimärken.

Förresten - jag blev utskälld av en dam som tyckte att jag var oerhört otrevlig mot henne i mitt bemötande. Hon skulle kopiera ett par papper och när jag var klar så sa jag vad det kostade och ville ta betalt för jag hade en lagom kö bakom henne, men hon står lugnt kvar och skriver adress och märker bilagor på sina papper. När jag återigen ber om pengarna så ska hon ha mig till att "skicka" brevet, varpå jag hänvisade henne till Posten, och det var detta som var det oerhörda beteendet från min sida. Hon skulle ha brevet vägt och frimärke. Det var det hon menade med att "skicka". Jaha? Hur fan skulle jag veta det? Jag är ingen tankeläsare. Det hade varit bättre om hon bett mig väga det för att se hur många frimärke det behövdes.

Allt detta hände precis innan jag skulle käka så jag gick och handlade lite lasagne och när jag kom tillbaks så hade kärringen varit inne hos farsan och klagat på mig. Hon hade inte blivit så illa bemött någon gång tidigare och tyckte chefen skulle få veta detta beteende från min sida. Frågan är vad hon hade gjort om jag hade varit kinkig när hon höll på? Då hade väl kärringen dött.

Nåja... det är en ny dag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0