En liten lägesrapport

Sådär ja... Då var julen överstökad ännu ett år. Det var en ganska lugn tillställning med god mat och sedvanlig klapputdelning efter Kalle Anka. Tindra och Molly blev som vanligt överförtjusta när den Fete Mannen dök upp och tidigare års tveksamhet till Mannen i rött fanns inte hos Molly. Dessutom är det ju riktigt häftigt att Kristian känner Tomten!!

Själv fick jag ett par hårda klappar i form av två Stieg Larsson-böcker (del ett och tre) och eftersom jag plöjde mig igenom del två när vi var i Gambia så satte jag genast igång med del ett, Män som hatar kvinnor. Vidare fick jag även ett Herp Nursery II som är en äggkläckare och dvalningskyl i ett. Måste säga att den funkar jättebra.

Igår var det tänkt att jag skulle göra en efterlängtad comeback på målvaktsposten, men runt 17-snåret så kände jag en konstig känsla av illamåeende, och jag tog det säkra före det osäkra och gick in i sängen för att vila. Sen pendlade det mellan hopp och förtvivlan där jag i ena minuten kände mig hur pigg och i form som helst bara för att minuten senare störta ner i en avgrund fylld med kallsvettningar, frossa och allmänt illamåeende. Detta bådade inte gott då jag allt för väl kände till händelseförloppet, och mycket riktigt, vid 21-tiden kom den första spyan och någon timme senare kom nästa. Typiskt... Men för att lägga lök på laxen så gjorde magen uppror på ett annat sätt också.

Allt detta kändes ju så himla välförtjänt och vältajmat då Tindra fyller fem år idag. Känns inte som jag vill spendera hennes dag sängliggandes. Dock kan jag väl inte påstå att jag sovit varken särskilt mycket eller bra inatt på grund av diverse saker.

Dock så släpade jag mig upp ur sängen kvart i åtta för att gratulera en stolt femåring och när hon kom ut i köket och fick se alla presenterna så lyste glädjen ur hennes ögon. En rosa kickbike, en blå kudde med en fisk på (som är mjuk), lite kläder och diverse annat. Att se sådan glädje värmer inombords! Kan tänka mig att hon berättar för alla på dagis vad hon fått idag, den lilla mallgrodan. Dessutom så blir det kombinerat kalas imorgon för både henne och Molly så det lär väl bli fler paket att öppna.

Själv sitter jag med en blaskig ProViva fruktdryck (Vattenmelon/Tranbär) och två skivor Leksandsknäcke och försöker bli något sånär mänsklig. Hade tänkt försöka ta mig till jobb i eftermiddag trots allt. Vi får se vad jag orkar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0