Shopping och baseball

Första dagen i Los Angeles lider mot sitt slut och man kan väl inte påsta att den varit dålig. Efter en del navigationsfel imorse så hamnade vi på Samys Camera där jag skulle köpa lite nya saker, men tyvärr hade dom inte just det jag skulle ha i lager. Surt, men efter lite frågande så fick jag reda på att dom skulle få in vad jag ville ha under eftermiddagen.

Inte mycket att göra så vi drog till The Block At Orange, som är ett sjukt stort köpcentra där man kan hitta en massa kul saker. Först gick vi in på Virgin Megastore och jag handlade två DVD:er med Ron White och Bill Engvall, sen gick vi och letade efter Ritz Camera men den fanns inte kvar där så vi kollade in lite klädaffärer och jag hittade lite snygga saker. Tänkte köpa ett par skor, men jag fick beslutsångest så det blev ett par PUmashorts och en Pumatröja. Snygga som fan dessutom till superbilligt pris!

Efter ett par timmar på The Block så köpte vi biljetter till kvällens baseballmatch mellan Anaheim Angels och Baltimore Orioles, innan det blev en snabbis på på Taco Bell, som inte var så där väldigt smarrigt, men det gick att äta. Sen blev det lite slappning på hotellrummet innan vi körde tillbaks till Samys för att se om mina saker kommit in.

Till min stora glädje så hade allt kommit så det var bara att lägga upp den stora börsen, och jag hade rena julaftonen där. Så nu har jag köpt en ny kamera, batterigrepp, extra batteri och ett nytt objektiv.

Anaheim skulle ta emot Baltimore idag och vi anade att dom skulle vara revanschsugna efter förlusten med 15-8 igår mot Oakland, men dessvärre började man med att släppa till en Home Run i första inningen. Man kvitterade dock till 1-1 ganska omgående men i tredje inningen så kom det ett nytt tapp som denna gången skulle visa sig vara matchavgörande. Man slet och kämpade men kom aldrig närmare än 3-4, där man hade ett gylle läge i sista inningen att vinna matchen med baserna fulla. Tyvärr gick det inte idag, men vi var ändå nöjda för vi fick kalasplatser.

Nu har vi precis kommit tillbaks med lite mat som vi köpte på Carl J:Rs och den var riktigt smarrig. Jag tog en Chicken Jalapeño som lätt tog en plats på min Top 10-lista på godaste saker jag ätit någonsin. Nu blir det lite pilleri med mina nya leksaker innan sängen väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0