En röd ros

Idag fick jag en röd ros av en tjej som handlade av mig. Det hela började med att hon var och handlade och hade en inpacketerad blomma med sig, varp jag frågar leende om den var till mig, hon svarar att så inte var fallet. Jag svarar småskrattande att hon minsann hade förstört hela min dag.

Det går en liten stund och jag sitter på kontoret när jag blir utkallad eftersom en ung dam söker mig. Jag väntar inget besök och jag tror naturligtvis att det är någon polare som haft vägarna förbi, men döm om min förvåning om inte samma tjej som jag nyss frågat om blomman står där med en röd ros till mig. Hon tittar på mig och säger att hon inte ville förstöra min dag så hon köpte en ros till mig.

Jag blev helt mållös, vilket inte händer sådär väldigt ofta, och stod nästan bara och gapade. Tänk att en sån liten gest kan göra så mycket...

Tack, vem du nu var, du gjorde verkligen min dag!

Kommentarer
Postat av: Marko Brankovic

roligt, sånt brukar inte hända ,lyckost ;)
men kan du skicka bilder från bratislava är du snäll. kevinsrbine :)

2008-04-30 @ 18:17:19
Postat av: tina

hehe det va ju gulligt av henne

2008-05-01 @ 10:57:19
Postat av: Linda

Härligt med en ros!! När kommer du tillbaka till sverige1

2008-05-03 @ 23:21:55
URL: http://www.pinkflower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0