Är det verkligen så...

... att man har så mycket annat för sig att man aldrig hinner skriva här?

Det kan mycket väl vara så, men i mitt fall så beror det mest på lättja. Nåja, året går mot sitt oundvikliga slut och det är dags att öppna första luckan i adventskalendern. Man kanske borde fundera på att införskaffa lite julklappar med så man slipper den sedvanliga paniken och stressen två dagar innan Julafton. Sen måste jag fixa lite julbak också... Knäck och pepparkakor är ju ett måste.

Läste i Sydsvenskan idag att man skulle bojkotta ålen på julbordet. Så fan heller! Rör inte min ål! Det är inte många Skånska traditioner som finns kvar längre, men rögad ål på julbordet är lika mycket tradition för mig som julgran och barmark på Julafton.

Överlag börjar jag bli trött på allt som har med Kravmärkning, Rättvisemärkning och allt annat ekologiskt odlat tjafs. Jag köper väl det jag tycker bäst om och skulle det vara så att jag vill köpa bananer så köper jag stora, gula och billiga bananer före små, gröna, dyra och Kravmärkta från Guatemala. Det är inte mitt fel att Pedro inte vet hur man löneförhandlar med chefen. Det var bättre förr, då hade man inte dessa problem.

Jag hade visst lite att skriva om ändå...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0