Malmö Arena

Jag är nyss hemkommen från hockeypremiären i Malmö Arena mellan Malmö Redhawks och Leksand. Det var väl ingen direkt hallelujaupplevelse som man kom till, visst, det var rent och fräscht, men det är väl det minsta man kan förvänta sig i ett sådant nybygge.

Den första känslan som infann sig var att man befann sig i ett mellanting av Globen och en flygplats.

Jag kan inte låta bli att kritisera en del saker, trots att jag är Malmösupporter. Även om jag tillhör kategorin lite större killar så var det sjukt dåligt med plats mellan stolarna så man fick nästan sitta ihopklämd som på en stadsbuss i rusningstrafik. På talom rusningstrafik - vem fam har planerat infrastrukturen där ute? Nej, här har man ett bygge i världsklass men allt runt omkring är fan knappt division tre-klass.

Vad har hänt med Malmös målsignal?

Om man nu har sökt mycket av sin inspiration från arenabyggena i nordamerika så kunde man väl åtminstone tittat på hur dom gör med trafiken till och från evenemangen. Folk på andra sidan pölen är dessutom inte lika glada i kollektivtrafiken som vi är. Det rådde total anarki på parkeringsplatsen på vägen ut och att sitta där i 35 minuter är inget bra betyg.

Visst lät Tunnans röst helt underbar i Bose-systemet?

Matchen då? Jo, den vann Malmö med 2-1. Men i ärlighetens namn så var det en riktigt dålig match, igen, som Malmö bjöd på. Första 10-15 minuterna och en liten sekvens i andra perioden var ok att kolla på, resten var skit. Ok, en premiär är en premiär, men det är nu man ska visa att man förtjänar sin publik med.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

jag saknade mif´s häftiga entreér,

det var lite lamt...

2008-11-13 @ 09:46:17
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0