Skärtorsdag

Idag känns det på något sätt som om det vore måndag... Kan inte riktigt säga varför, men är ganska övertygad om att detta kommer bli en tråkig dag. Snön har dessutom inte behagat att försvinna och som om det inte vore nog med det så har SMHI lovat mer snö både ikväll och i helgen.

Redhawks spelade Kvalseriepremiär hemma igår mot Leksand och man vann med 3-0. Stabilt för jag väl säga, vill inte börja använda ord som imponerande redan för det är ju trots allt nio matcher kvar. Trodde dock att Leksand skulle bjuda upp lite mer till dans med sin upphausade nyförvärv med Ed Belfour i spetsen.

Vill även passa på att ge fet cred till Tifogruppen för deras uppoffrande arbete och ett ruskigt snyggt och väl genomfört tifo!

Johan Norgren har väl aldrig varit så stor som igår?

Imorrn väntar ett bortamöte mot Rögle i Kvalserien och jag är helt övertygad att man kommer klämma åt bönnerna ordentligt för att visa att resultaten i Allsvenskan bara var trams. Vinst med tre puckar är mitt tips. Leksand tar emot Brynäs hemma och detta känns lite som en nyckelmatch eftersom en Leksandstorsk här och man är långt, långt borta ifrån Elitserien. Brynäs såg darriga ut i tredje perioden mot Västerås och mot ett heltaggat Leksand borta tror jag man för slita. 2-2 är mitt tips här. Sist ut i nästa runda är Västerås-Mora, där Mora hade problem med att slå Rögle och Västerås var märkligt bleka mot Brynäs i två perioder. Så mycket saknade man väl inte målvakt Thalberg? Mora kommer stå som segrare i denna annars målsnåla match.

Man kan väl notera att Huddinge åkte på däng hemma mot Väsby i den Allsvenska Kvalserien och det är väl en hyfsad skräll? Jag håller mina tummar för att Asplöven och Troja, som förövrigt möts imorgon, ska ta steget upp. Kan ju bli roliga derbyn mellan Asplöven och Björklöven i så fall... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0