J20 i gurkstaden

Idag spelar Malmö Redhawks två viktiga matcher, A-laget borta mot bönnerna i Kvalserien och J20 möter Västerås i match 2:3 av kvartsfinalserien. A-lagets bravader tas upp på många andra sidor och forum så jag tänker inte orda om dom här, men jag tänkte ta upp J20. 

Västerås är betydligt sämre än vad Skellefteå var och jag är ganska övertygad att Redhawks tar detta i två raka. Dock så måste man vara på tå i hela matchen och inte slappna av i tredje perioden som man gjort i två matcher nu, för då kommer man att släppa in billiga puckar vare sig man vill eller inte. 

Jag vill se Victor Tisell stabil i målet, Gustav Nyqvist göra hattrick, Fredrik Hansson spela fram, Robin Åkerman glida runt och showa med sitt slutspelsskägg, Victor Svensson kaxa, Björn Andersson smälla på hänsynslöst i varje närkamp som han brukar, Jan Urbas leverera delikatesser, Benjamin Sockander näta igen, Peppe Lundh briljera, Emil Turesson reta gallfeber på Västeråsare med sitt flin och sina grimaser, Viktor Sundström avgöra under full tid, Tobias Nilsson-Roos leda sitt lag och Mikael Jansson göra... ehhm...  vad nu Mikael Jansson gör bäst!

Mitt tips är att Malmö vinner med 5-2, och Jan Urbas gör det sista målet.

Har jag fel så får Coach Olsson skälla ut mig på tisdag...

Nu knyter vi nävarna och kör hårt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0