En poet av rang

Det är underligt hur kreativ man kan bli på dom mest underliga ställen eller under dom mest underligaste omständigheterna. I mitt fall var det nog det senare som inträffade då jag mitt under sätesmassagen idag kände mig inspirerad och skrev ner en tre verser lång "dikt" om massage. Detta var, för dom som läste direkt, en stor källa till garv och jag måste väl själv säga att det var ganska bra skrivit.

Jag har ju en del oanade talanger och oväntade sidor och det är väl bara kul när man bjuda lite på dom? Annars började dagen med fysiologi och under vissa stunder så satt man där som ett levande frågetecken. Doktor Ardi är jättebra som föreläsare, men det känns som om det är lite för mycket komplexa saker för oss att ta itu med just nu. En sak är i alla fall säker och det är att fysiologitentan kommer vara ett rent helvete.

Efter lunchen var det dags för praktik i manuell medicin, och på programmet stod, som jag nämde ovan, sätesmassage. Vi kan konstatera två saker med just den sortens massage och det är att man verkligen måste tänka på var man lägger den "lediga" handen och att det gör jävulusiskt ont när man masserar musculus piriformis för länge...

Vi avslutade dagen med en liten kunskapstävling som mitt lag tyvärr förlorade och därför fick städa upp efter hela grupen. Som grädde på moset så läste Emil upp dikten som jag knåpade ihopa och det bidrog till att alla lämnade Hälsoteket med ett stort leende på läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0