Dagen efter...

Det var längesen man anordnade någon typ social verksamhet här hemma så jag tyckte att det var hög tid för det. Sagt och gjort, en fråga gick ut till ett par grabbar i laget om att käka något gott se på Champions League. Tre  tappra själar nappade på förslaget och vi kom fram till att käka Tacos.

Efter jobb blev det således inhandling av grönsaker, köttfärs och tacotillbehör. På vägen hem så hämtade jag upp Fredde för att förbereda lite saker innan Toni, Dennis och Sankan skulle dyka upp. Eftersom Fredde är kock, och således expert, så fick han fixa hackningen av grönsakerna och dylikt medans jag stekte upp köttfärsen. Runt sjusnåret dök grabbarna upp och vi åt gott och förberedda oss för mötet mellan Real Madrid - Roma som TV6 skulle visa.

Sankan var övertygad på att det skulle bli kryss, medan jag trodde benhårt på Real. Annars var vi rörande överens om att både Chelsea och Porto skulle vinna lätt. Chelsea motsvarade alla vår förväntningar samtidigt som Porto borde gjort minst fem mål på alla chanser man hade mot tyskarnas mål.

Roma var totalt utspelat i andra helvlek med lyckades, mycket tack vare Pepes idiotiska utvisning, göra 1-0. Marängerna svarade dock omedelbart med ett mål från Raul, men det skulle egentligen dömts bort för spanjoren var i klar offsideposition. Porto fick också en gubbe utvisad, men gjorde ändå 1-0 på Schalke 04 med fem minuter kvar att spela. Roma var dessutom ofina nog att göra 2-1 och därmed sänka allas tippningar denna kväll. Det får väl bli nya tag nästa gång.

Allt som allt var det en väldigt trevlig kväll och jag hoppas att det blir fler sådana i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0