Miljöombyte

Jag tror jag skulle må riktigt bra av ett miljöombyte, gärna så snart så möjligt för jag känner mig helt ur form just nu. Det är mycket saker och händelser som spätt på det hela den senaste tiden och nu känns det bara som jag vill göra något annat. Frågan är bara vad... Plugga? Jobba utomlands? Resa runt?

Egentligen skulle jag nog vilja göra alla tre alternativen men det känns lite orealistiskt. Man kanske kan lyckas med två av tre om man tar språkstudier utomlands. Jag har funderat lite på spanska i Ecuador eller möjligen lite engelska på Malta. Det ska i varje fall inte vara en turistort med en massa fulla och skräniga typer, eftersom det är något jag inte gillar.

Ett nytt jobb hade inte varit fel heller men alla arbetsgivare vill ju att man ska vara 18-22 år och ha full universitetsutbildning och gärna sex till åtta år arbetslivserfarenhet för att man ska vara attraktiv för just deras tjänst. Gå själv in på AMS och kolla på lite platsannonser så kan man lätt se vilka som faller på sin egen orimlighet.

Jag borde nog ta ett jobb där jag inte har så mycket kontakt med människor för ju mer jag har det nu desto mer förakt för jag för folk. För varje dag som går blir jag mer och mer övertygad om att folk inte gör sig dumma, utan att dom helt enkelt verkligen är så dumma som dom verkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0