Mikko Peltola

Redhawks har tydligen värvat Mikko Peltola och även om han kanske fortfarande levererar så känns det som en typiskt Redhawksvärving, en gammal återvändare - i detta fallet 38 år - som man fortfarande hoppas har ett s.k. klubbhjärta. Personligen tror jag inte det kommer att vara en lysande värvning, även om jag hoppas att han blir det, utan jag skulle hellre vilja se en yngre förmåga som gärna är rightare. Som t.ex. Brandon Bochenski

Dessutom så skulle jag må väsentligt bättre om Redhawks värvade en keeper till eftersom Emil Lundgren knappast håller måttet om han skulle behöva bli inslängd i målet vid en eventuell skada, eller matchstraff, på Jani Hurme. Med tanke på att man verkar vilja ha gamla rävar som lirat för föreningen innan så kan man kanske övertala Roger Nordström till en comeback? Han är omöjligt sämre än Emil Lundgren och han bor väl nere i Skanör så det är väl nästan så bra det kan bli.

Vi får väl se vad sportchef Andersson kan hitta på här under januari, men ska det fortsätta i denna stilen så sätter jag inte mycket hopp till att vi är något av topplagen i Kvalserien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0