Regn och magsjuka

Det var ju inte den allra trevligaste helgen man upplevt på länge och det är nog bara matförgiftningsepisoden i september som kan mäta sig med denna, i alla fall på senare år. Mina päron var halvsjuka under veckan men kom ändå ut och jobbade så en annan fick ju antagligen smaka av deras bakterier, såpass mycket att alla i min närhet blev sjuka. Jag själv började känna mig hängig i fredags när jag var iväg och dömde men trodde det berodde på att jag ätit för mycket av lite onyttiga saker.

Under matchen började jag bli torr i munnen, men jag trodde i min enfald att det berodde på torr luft i hallen. Det skulle visa sig att så icke var fallet då jag inte verkade producera någon saliv överhuvudtaget när jag väl lagt mig för att sova. Hela natten var en lång kamp för att få sova längre än tjugo minuter innan man vaknade av att halsen var svullen av att svälja absolut inget och för att man var tvungen att dricka på grund av nyss nämnda fakta. Allt detta följdes naturligvis med ett härligt illamående.

Jag lyckades undvika att kräkas men under hela helgen så var jag, eller framförallt, min mage drabbad av något som endast kan liknas vid en tropisk magsjuka. Det enda lämpliga motdraget var att bosätta sig på dass. Sen att folk runt omkring mig också börjar drabbas av Montezumas Hat och dessutom kräker till höger och vänster så mår man ju inte direkt bättre.

Själv mådde man hyfsat bra igår och passade på att dra på Redhawks träning för att plåta lite åt Johan, och sedan käka lite mat på Kulan. Satt och ströglodde lite på Dalen-Falun med Fredde innan vi slängde i Dragonheart i DVD:n och bara softade. Då får Molly för sig att kaskadkräka i sängen och det var bara att tvätta av henne i duschen, byta sängkläder och kasta ut Fredde innan han blev drabbad av något skit. Eftersom jag undvikit att kräkas än så länge så tog jag det säkra före det osäkra och sov på soffan inatt och fick sällskap av Tindra vid ettsnåret.

Nu sitter jag på jobb och funderar på vad denna veckan ska innehålla för små överraskningar. Dagen har än så länge bjudit på regn och rusk. På torsdag börjar jag plugga på Hälsoteket och det känns, minst sagt, lite pirrigt. Nä, om man skulle försöka få lite gjort här nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0