En helt vanlig måndag

Var ovanligt seg igår och kom därför i säng ganska tidigt, i alla fall om man jämför när normalt brukar lägga mig, efter att ha tittat lite på stand-up comedy. Eftersom jag kom i säng tidigt så vaknade jag innan fan fått skorna på sig och jag började därför fundera på vad jag skulle göra av dagen. Jag satte mig framför datorn och plöjde igenom lite aktiviteter man skulle kunna hitta på i Los Angeles och Las Vegas när vi är där. Hittade en del intressanta saker och vi får väl se vad det blir när vi väl är där.

Fredde ringde mig vid halv elva och vi skulle eventuellt ta en tur in till Köpenhamn, men dom planerna gick i stöpet då Freddes möte där blev inställt. Vi bestämde oss för att luncha, som vi alltid gör på måndagar, och idag hamnade vi på Peder Hans på Jägersrovägen och där intogs en Köttgryta á la Peder Hans, sallad och en lättöl. Måste säga att det var väldigt gott!

Efter det tog jag tillfället i akt, eftersom Fredde körde idag, att styra kosan mot IKEA där jag handla en ny väggklocka för 149 kronor och ett sexpack Delicatobullar för en tia på vägen ut. Nästa stopp var Tropikhuset där det köptes lite syrsor till ödlorna och lite möss och pinkies till ormarna.

Nu har man varvat ner lite och kvällens planer börjar sakteligen ta form. Tanken är väl att vi ska se fotboll på tv och köra och köpa varsin landgång att ha som aftonmad. Jaja, den som lever får se vad det blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0