En snabbis söderut

Ännu en lång dag är snart slut och jag är på det hela nöjd med den. Fick gjort en del på mitt fördrag som ska hållas imorgon efter Tropikmässan, men jag får finslipa det sista imorrn under mässan och innan mötet. Jag kan ju det mesta redan, det är ju bara bilder och layout som ska komma på rätt plats.

Kvällens uppgift var annars att hålla i pipan i H5S-mötet mellan IK Pandora-IFK Klagshamn i Gamla Sporthallen i Ystad. För alla som aldrig besökt denna hall kan jag säga att den är liten. Fruktansvärt liten. Den är så liten att man utan problem kan få cellskräck där. Och där skulle vi alltså försöka hålla iordning på IFK Klagshamn som är ett erkänt stökigt lag, där vi haft våra duster genom åren. Jag var trots det fast besluten om att genomföra en bra match där båda lagen skulle vara nöjda.

Pandora tog tag i taktpinnen direkt från start, vilket var ganska väntat eftersom dom känner sig egen hall väl, medans Klagshamn mest fick jaga boll. Vi höll en konsekvent linje hela matchen på nivån vilket spelarna köpte även om jag själv tyckte att den var lite mesig, men det är trots allt inte så konstigt när man spelar i en så liten hall. För att understryka Pandoras överlägsenhet så släppte man bara till sju skott på mål under dom två första perioderna. Och detta i en hall där det är en målchans så fort man kommit förbi sin egna förlängda mållinje...

Klagshamn tog dock över i sista perioden och dominerade stort men lyckade inte få in bollen på sina chanser. Det underlättade säkert inte mycket att Pandoras målvakt gör en jättematch i målet. Klagshamn hade kanske inte särskilt många chanser men det man skapade var av hög kvalitet! Kvällens läckerhet stod dock Pandora för när man satte matchens sista mål och fastställde slutresultatet till 7-2 på en oerhört sofistikerad frislagsvariant.

Till min belåtenhet var bäggen lagen nöjda efter matchen och det kändes att vi gjort en bra match under 60 minuter!

Nu tar vi nya tag inför kommande drabbningar och nu ska jag ladda inför morgondagens stora evenemang: Malmö Tropikmässa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0