Hockeysöndag

Idag hade jag lovat Tindra att vi skulle gå och titta på hockey, och det var hon väldigt glad över. Problemet var bara att jag inte fått tag i någon biljett men det gick ju att fixa två timmar innan matchstart på Is-stadion. Fredde ringde mig vid lunchtid och meddelade att han skulle sluta tidigt idag och att han gärna hängde med på hockeyn. Sagt och gjort... hämtade upp honom på Svågertorp vid tio i två för att sedan ta oss ner till biljettkassan i isladan.

Väl där så förvandlades tydligen vi (jag, Tindra och Fredde) till en familj, så istället för att behöva hosta upp 190 kronor per skalle så kostade biljetterna mer överkomliga 95 kronor styck. Alla nöjda och glada.

Efter en snabb tur hem för lite ombyte av kläder så tog vi bussen till Is-stadion för att se vårt Malmö Redhawks ta sig an Västerås, som fortfarande är ganska åderlåtet på spelare, i en ganska grinig tillställning. Malmö styrde och ställde lite som dom ville samtidigt som dom var ganska ineffektiva framåt. Dock måste jag väl berömma deras boxplay som var extremt bra idag.

Malmö vann till sist med 2-0 och det är nog den enda match jag sett där en målvakt släppt in tre mål och ändå hållt nollan. Västerås lyckades nämligen med koststycket att göra tre mål som alla, eller åtminstonde två av dom, dömdes bort korrekt. Det enda orosmomentet jag såg var att man på 38 skott endast kunde omsätta två i mål.

Övriga händelser idag har väl mest bestått av lite ormsnusk mellan min nya hona och Spiderhanen, samt att jag har myntat ett nytt begrepp. Gott & Blandat heter numera Malmöpåse, eftersom i likhet med stan så blir det bara fler och fler svarta bitar i den...

Vi närmar oss raskt årets sista dag och jag får väl försöka mig på en "Årets...-lista" imorgon. Jag får väl se om jag kan komma på något finurligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0