Fullt upp

December måste ju vara den i särklass mest hektiska månaden på hela året, man har fullt upp men likväl känns det som man inte får ett skit gjort. När man vaknar på morgonen är det mörkt och när man ska hem från jobb är det, om möjligt, ännu mörkare ute. Och som kaka på moset så har vädret varit tillbaks i samma underbara variant som det var innan jag skrev mitt förra inlägg. Sann glädje varar aldrig länge...

Vad har hänt sen sist då? Egentligen skulle jag säga att jag inte har den blekaste aningen men riktigt så senil har jag inte blivit ännu. Jag har varit i innebandyns tjänst i vanlig ordning och sen har jag jobbat enligt mina vanliga rutiner. Fan, jag hatar verkligen rutiner. Det känns som man rent mekaniskt utför vissa utvalda sysslor hela tiden.

Jag blev uppringd av Stockholms Herpetologiska Förening som hade hört att jag höll ett föredrag i samband med Tropikmässan i november och dom ville bjuda upp mig till huvudstaden för att hålla föredrag i samband med deras symposium där i januari. Dessvärre var det samma helg som jag ska till Ombudsgalan i Globen så jag var tvungen att ödmjukast avböja. Dock var dom fruktansvärt intresserade av mina tjänster så det blir väl att åka dit i sommar och orera om mitt äventyr i Arizona.

Malmö förlorade mot Bofors hemma igår och det suger fruktansvärt mycket! Bofors har blivit något av ett spöklag för Malmö och den enda trösten igår var väl att Rögle fick bank hemma mot Almtuna, där man inte ens lyckades göra mål. Annars gick det bra på liret igår där jag fick in en del spel på hockeyn, fotboll, bandy och handboll. Egentligen var det bara Malmö och Rögle jag torskade på men trots allt gick jag nog 5-6000 kronor plus. Man ska vara glad för det lilla... Har jag hört...

Eftermiddagen och kvällen spenderas på jobb och efter det så blir det att köra ner till Kulladals Sporthall för rutinmässig torsdagsträning. Det nya spelsystemet måste ju nötas in ordentligt. På söndag är det Skurup som kommer på besök och dom lär väl vara taggade efter rumpdasket dom fick av oss på hemmaplan. Nåja, jag tror nog att vi är numret för stort för grabbarna från byn med den mest klatschiga slogan jag någonsin sett: When in Europe - Don't miss Skurup!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0